Opóźniony lot a prawa klienta

Posted on 17/09/2021 1:29pm

Gdy rezerwujemy lot z dużym wyprzedzeniem mamy nadzieję, że nie będzie żadnych opóźnień. Zresztą, kiedy sytuacja zmusza nas do tego, żeby kupić bilet w ostatniej chwili, to też chcielibyśmy dotrzeć w konkretne miejsce bez opóźnień. Tak, więc, gdy dochodzi do tego, że mamy opóźniony lot odszkodowanie jest czymś normalnym choć niestety nie każdy o tym wie. Linie lotnicze same nie dają odszkodowań musimy się o nie upomnieć.

samolot przed lądowaniem
Author: Mark Harkin
Source: http://www.flickr.com
Ale, kiedy nasz lot będzie opóźniony o 2 albo 4 godziny (w zależności od długości trasy) powinniśmy być poinformowani o tym, dlaczego jest opóźnienie. Jeśli okaże się, że samolot miał usterkę i musiał wylądować na innym lotnisku, to linie lotnicze muszą zorganizować nam alternatywny sposób dotarcia do naszego miejsca docelowego. Bywa, że warunki atmosferyczne nie pozwala na rozpoczęcie lotu, a jak wiemy bezpieczeństwo pasażerów linie lotnicze jest najważniejsze.



Można poprosić o zwrot kosztów za bilet, jeśli takowe otrzymamy sami musimy poszukać sobie środka zastępczego, który pomoże nam dostać się do określonego miejsca.

Żeby odszukać porywające treści w internecie, to najpierw kliknij w odsyłacz znajdujący się tutaj i przejdź dalej (https://www.ambro.pl/przewoz-aut-osobowych-z-belgii) - zapewne nie pożałujesz.

Ale, jeżeli nie dostaniemy zwrotu kosztów, to możemy nawet domagać się organizacji darmowego noclegu za niedogodności, jakie nas spotkały. Linie lotnicze powinny też zadbać o napoje i przekąski, kiedy opóźnienie się przedłuża, a pasażerowie nadal oczekują na lot na lotnisku.

Pamiętaj o swoich prawach

Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że za opóźniony lot odszkodowanie nam się należy. Oczywiście część osób stwierdzi, że najistotniejsze jest to, że dolecieli cali i zdrowi, chociaż bywa, że z kilkugodzinnym opóźnieniem. Ale jak dobrze wiemy, czas to pieniądz i są ludzie, dla których nawet dwie godziny opóźnienia zupełnie psują istotne plany (za opóźniony lot otrzymasz odszkodowanie).

Port lotniczy
Author: blu-news.org
Source: http://www.flickr.com
Tak, więc linie lotnicze muszą pamiętać, że pasażerowie mają większą świadomość tego, jakie posiadają prawa. Nie może tak być, że pasażerowie trzymani są w niepewności i kiedy kończy się dwugodzinne czekanie na samolot, ogłasza się info, że jeszcze dwie godziny należy poczekać. Tak, więc ważne jest, żeby poznać się z prawami, by potem móc ich dochodzić.

Ciekawisz się tym działem? Czytaj więc jeszcze dalej o tym wątku w kolejnym tekście, który dla Ciebie opracowaliśmy. Myślimy, że Ci się spodoba.

Nie ma sensu jak wiadomo z nikim się kłócić, ale na pewno należy powiedzieć jak wygląda sytuacja, że linie lotnicze poza tym, że mają nas bez szwanku przetransportować z punktu A do punktu B to mają co do swoich pasażerów, kiedy dochodzi do opóźnienia, też inne obowiązki.

Tags: samolot, linie lotnicze, bilet, pasażer